Aktualności

ECSM 2020 już wkrótce!

Dołącz do nas w październiku i przez miesiąc angażuj się w działania związane z cyberbezpieczeństwem: • Weź udział w wydarzeniu - znajdź wydarzenia w Twojej okolicy • Zorganizuj wydarzenie - zgłoś swoją aktywność poprzez formularz na stronie bezpiecznymiesiac.pl • Wesprzyj ECSM - dołącz do kampanii na Twitterze i Facebooku: #ECSM, #BezpiecznyMiesiac, #MiesiacCyberbezpieczenstwa

@CyberSecMonth, #CyberSecMonth, #ThinkB4UClick

Więcej informacji znajdziesz na stronie: Zaangażuj się
 

„Pomyśl, zanim klikniesz” #Zastanów się, zanimKlikniesz #ThinkB4UClick

„Pomyśl, zanim klikniesz” („Think Before U Click”) to oficjalne motto ECSM 2020. W październiku tego roku program koncentruje się na dwóch tematach, które mają pomóc ludziom zidentyfikować cyberzagrożenia i przygotować się na nie. Temat pierwszy, „Kompetencje cyfrowe”, dostarcza uczestnikom informacji na temat kwestii związanych z prywatnością online, takich jak ochrona danych osobowych, nękanie w sieci (cyber bulling) i prześladowanie w sieci (cyber stalking). Drugi temat, „Oszustwa internetowe” („Cyber ​​Scams”), zawiera informacje na temat aktualnych i potencjalnych zagrożeń cybernetycznych, takich jak wyłudzanie informacji (phishing), włamania do poczty e-mail przedsiębiorstw i oszustwa związane z zakupami online.
 

Agencja UE ds. Cyberbezpieczeństwa i jej partnerzy będą publikować raporty, organizować wydarzenia i działania, takie jak szkolenia, szczyty strategiczne, prezentacje i inne. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem.
 

Motywy ECSM 2020

 

 

Tydzień 1 i 2: 1-16 października - Oszustwa internetowe

 

Drugi temat, „Oszustwa internetowe (Cyber ​​Oszustwa)”, informuje o aktualnych i potencjalnych cyberzagrożeniach, aby społeczeństwu i firmom zminimalizować ryzyko. COVID-19 doprowadził do wzrostu handlu elektronicznego, co wywołało obawy o bezpieczeństwo danych i płatności online. Działania w ramach tego tematu będą koncentrować się na wyłudzaniu informacji (phishingu), naruszaniu bezpieczeństwa poczty e-mail przedsiębiorstw i oszustwach związanych z zakupami online. Kluczowe przesłanie zachęca użytkowników do zwiększania świadomości na temat oszustw internetowych podczas przeprowadzania transakcji biznesowych i osobistych w Internecie.

 

Tydzień 3 i 4: 17-31 października - Kompetencje cyfrowe

 

Temat pierwszy, „Kompetencje cyfrowe”, prezentuje działania edukacyjne, które mają zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat bezpieczeństwie w Internecie. Pandemia COVID-19 zwiększyła cyfryzację życia codziennego. Ten nowy hiperpołączony świat wymaga od obywateli świadomości aktualnych umiejętności, aby móc na bieżąco śledzić trendy i być bezpiecznym w Internecie. Temat obejmuje kwestie dotyczące prywatności w Internecie, takie jak ochrona danych osobowych, nękanie w sieci i prześladowanie w sieci. Kluczowym przesłaniem jest znaczenie cyberhigieny i tworzenie oraz wymiana dobrych praktyk w obszarze cyberbezpieczeństwa.